home
kan ik jouw kind helpen?
mijn hulpaanbod
praktisch
contact
even voorstellen
reacties
samenwerking
meer over ...
info voor gemeentes
media
kids
home
kan ik jouw kind helpen?
mijn hulpaanbod
praktisch
contact
even voorstellen
reacties
samenwerking
meer over ...
info voor gemeentes
media
kids

scholen, instituten. enz


Zoal al elders vermeldt, is de samenwerking met ouders van essentieel belang voor het helingsproces van kinderen. Naast de begeleiding thuis is ook de begeleiding vanuit school belangrijk, om het verloop therapie te ondersteunen. Leerkrachten zien vaak een andere kant van het kind dan thuis, bijvoorbeeld de sociale contacten met andere kinderen en de cognitieve vaardigheden (leervaardigheden).
Leerprestaties hebben alles te maken met hoe een kind zich voelt.
Tijdens de speltherapie heb ik dan ook regelmatig contact met leerkrachten. Enerzijds om horen hoe het gedrag in de klas verloopt en anderzijds om tips te geven in de omgang met het kind.
Omdat ik zelf ruim 25 jaar voor de klas heb gestaan (kleuters en alle klassen van de onderbouw), kan ik klassensituaties goed inschatten en dus vaak zinvolle aanwijzingen geven.
Vaak geeft een schoolbezoek, een observatie in de klas, ook waardevolle informatie.

Naast scholen werk ik samen met onder meer huisartsen, psychologen en orthopedagogen.

Ik werk samen met andere speltherapeuten en tekentherapeuten, om extra input te krijgen rondom de problematiek van het kind. Dat gaat vaak telefonisch maar ook op regelmatig gehouden intervisiebijeenkomsten. In sommige gevallen neem ik spelsessies op (beeld en geluid, met toestemming van de ouders), om door te kunnen spreken met collega's.

Bij het interpreteren van tekeningen met een complexe thematiek overleg ik (na toestemming van kind en ouders) regelmatig met Lisa Borstlap, directeur en docent van de opleiding Tekentherapie in Zutphen.






scholen, instituten. enz


Zoal al elders vermeldt, is de samenwerking met ouders van essentieel belang voor het helingsproces van kinderen. Naast de begeleiding thuis is ook de begeleiding vanuit school belangrijk, om het verloop therapie te ondersteunen. Leerkrachten zien vaak een andere kant van het kind dan thuis, bijvoorbeeld de sociale contacten met andere kinderen en de cognitieve vaardigheden (leervaardigheden).
Leerprestaties hebben alles te maken met hoe een kind zich voelt.
Tijdens de speltherapie heb ik dan ook regelmatig contact met leerkrachten. Enerzijds om horen hoe het gedrag in de klas verloopt en anderzijds om tips te geven in de omgang met het kind.
Omdat ik zelf ruim 25 jaar voor de klas heb gestaan (kleuters en alle klassen van de onderbouw), kan ik klassensituaties goed inschatten en dus vaak zinvolle aanwijzingen geven.
Vaak geeft een schoolbezoek, een observatie in de klas, ook waardevolle informatie.

Naast scholen werk ik samen met onder meer huisartsen, psychologen en orthopedagogen.

Ik werk samen met andere speltherapeuten en tekentherapeuten, om extra input te krijgen rondom de problematiek van het kind. Dat gaat vaak telefonisch maar ook op regelmatig gehouden intervisiebijeenkomsten. In sommige gevallen neem ik spelsessies op (beeld en geluid, met toestemming van de ouders), om door te kunnen spreken met collega's.

Bij het interpreteren van tekeningen met een complexe thematiek overleg ik (na toestemming van kind en ouders) regelmatig met Lisa Borstlap, directeur en docent van de opleiding Tekentherapie in Zutphen.





SPEEL JE VRIJ
Praktijk Speltherapie | Boudy van Hulzen
Tuinstraat 28
6551 ZK Weurt

Tel-nummer:024 6773140
Email:info@speeljevrij.nl
website:www.speeljevrij.nl

Register Speltherapeut
Aangesloten bij:
NVVSS-11036
Tekentaal2017420
FVB108289
NIBIG526824
RBCZ209136R

Praktijkgegevens
AGB-code Zorgverlener90045284
AGB-code Praktijk90053936
K.v.K.09201542

SPEEL JE VRIJ
Praktijk Speltherapie | Boudy van Hulzen
Tuinstraat 28
6551 ZK Weurt

Tel-nummer:024 6773140
Email:info@speeljevrij.nl
website:www.speeljevrij.nl

Register Speltherapeut

Aangesloten bij:
NVVSS-11036
Tekentaal2017420
FVB108289
NIBIG526824
RBCZ209136R

Praktijkgegevens
AGB-code Zorgverlener90045284
AGB-code Praktijk90053936
K.v.K.09201542

mijn werkwijze en visie
aanbod in het kort
kennismakingsgesprek
intake gesprek
speltherapie
tekentherapie
differentiatie- en fasetherapie
Theraplay
GOrS test
praktijkgegevens
tarieven, mogelijke vergoedingen
aanmelden
wachtruimte
vakanties
algemene voorwaarden
klachtenprocedure
privacyverklaring AVG
thuisverslag fasetherapie
Hulp bij aanvragen PGB
adresgegevens
openbaar vervoer
mijn achtergrond
mijn kwalificaties
mijn missie
mijn diagnostiek
mijn visie
systeemtherapie
scholen, instituten. enz
de spelkamer
spelen
leeftijdsfases
mijn werkwijze en visie
aanbod in het kort
kennismakingsgesprek
intake gesprek
speltherapie
tekentherapie
differentiatie- en fasetherapie
Theraplay
GOrS test
praktijkgegevens
tarieven, mogelijke vergoedingen
aanmelden
wachtruimte
vakanties
algemene voorwaarden
klachtenprocedure
privacyverklaring AVG
thuisverslag fasetherapie
Hulp bij aanvragen PGB
adresgegevens
openbaar vervoer
mijn achtergrond
mijn kwalificaties
mijn missie
mijn diagnostiek
mijn visie
systeemtherapie
scholen, instituten. enz
de spelkamer
spelen
leeftijdsfases
home
kan ik jouw kind helpen?
mijn hulpaanbod
mijn werkwijze en visie
aanbod in het kort
kennismakingsgesprek
intake gesprek
speltherapie
tekentherapie
differentiatie- en fasetherapie
Theraplay
GOrS test
praktisch
praktijkgegevens
tarieven, mogelijke vergoedingen
aanmelden
wachtruimte
vakanties
algemene voorwaarden
klachtenprocedure
privacyverklaring AVG
thuisverslag fasetherapie
Hulp bij aanvragen PGB
contact
adresgegevens
openbaar vervoer
even voorstellen
mijn achtergrond
mijn kwalificaties
mijn missie
mijn diagnostiek
mijn visie
reacties
samenwerking
systeemtherapie
scholen, instituten. enz
meer over ...
de spelkamer
spelen
leeftijdsfases
info voor gemeentes
media
kids